1. stupeň (1. a 2. ročník)
Organizace distanční výuky pro žáky 1. a 2. ročníku
Způsob zadávání úkolů, nastavení "online" hodin a komunikace s rodiči
Výchozím kanálem pro komunikaci mezi rodiči a školou je elektronická žákovská knížka Edookit. Veškerá zadání vyučovacích hodin, úkoly, hodnocení, omlouvání absencí apod., budou probíhat výhradně přes elektronickou ŽK v Edookitu.
Výuka je doplněna o aplikaci v Office 365, kde mají všichni žáci aktivní účty po celou dobu jejich docházky na ZŠ Slovan. Tento účet je momentálně používán především k živému vysílání s žáky (Edookit to neumožňuje).
"Online" výuka probíhá každý den od 9:00 do 11:00 přes školní účty žáků OFFICE 365.
Obsah hodin "online" je v případě žáků 1. a 2. ročníku dle nastavení třídního učitele.
Množství zadané práce
S ohledem na velmi různorodé schopnosti žáků samostatně pracovat se snažíme zadávat přiměřené množství práce, které by měly děti zvládat. Doposud zpětná vazba (ke zvýšení či snížení obsahu učiva, nebo k počtu online hodin), kterou nám rodiče poskytují, nám velmi pomáhá v nastavování korekcí a úprav distanční výuky. Vyhovět všem na 100% bohužel nelze. Uvědomujeme si, že pro každého žáka je přiměřené množství různé, proto se snažíme zvolit „Zlatou střední cestu“.
Podíl rodičů na práci žáků
V případě žáků 1. a 2. ročníku je velmi nezbytné v distanční výuce zapojení rodičů a odvíjí se od samostatnosti dítěte.
V případě problému s Edookitem, případně účtem OFFICE 365 je nutné kontaktovat třídního učitele, který zajistí potřebné kroky k přístupu do účtů.
Přístupové údaje do žákovského účtu Office 365 naleznete zde.
Důležité odkazy
EDOOKIT – elektronická žákovská knížka
OFFICE 365 – žákovské účty OFFICE 365
Dodatek školního řádu k distanční výuce
11. Pravidla při omezení osobní přítomnosti žáků ve školách – distanční výuka
Na základě novelizace školského zákona č. 561/2004 Sb. zákonem č. 349/2020 Sb. vydaného 24. 8. 2020 s platností od 25. 8. 2020 dle § 184a se do školního řádu ZŠ Slovan Kroměříž vkládá článek:
Zvláštní pravidla při omezení osobní přítomnosti žáků ve školách
- Pokud z důvodu krizového opatření vyhlášeného podle krizového zákona, nebo z důvodu nařízení mimořádného opatření podle zvláštního zákona, anebo z důvodu nařízení karantény podle zákona o ochraně veřejného zdraví není možná osobní přítomnost většiny žáků z nejméně jedné třídy ve škole, poskytuje škola dotčeným žákům vzdělávání distančním způsobem.
- Vzdělávání distančním způsobem škola uskutečňuje v souladu s rámcovým vzdělávacím programem a školním vzdělávacím programem Slovan v míře odpovídající okolnostem.
- Žáci jsou povinni se vzdělávat distančním způsobem. Způsob poskytování vzdělávání a hodnocení výsledků vzdělávání distančním způsobem přizpůsobí škola podmínkám žáka pro toto vzdělávání.
- Vzhledem ke stanovené povinnosti pro žáky účastnit se distanční výuky je nutné, stejně jako při klasickém prezenčním vyučování ve škole, každou neúčast žáka při distanční výuce omlouvat.
- Hlavním komunikačním kanálem mezi školou – žákem – zákonným zástupcem je systém Edookit (elektronická žákovská knížka), školní maily a webové stránky školy. Veškeré všeobecné informace ke konzultacím „na dálku“ a jejich rozvrh zjistí žáci z webových stránek školy, žákovské knížky, případně přes mailovou komunikaci. Jsou proto povinni pravidelně sledovat aktualizace jednotlivých sdělení přes oficiální komunikační kanály školy a reagovat na ně.
- K výuce online je vedle Edookitu využíván i Office 365, kde mají žáci vytvořeny školní účty.
- Žákům, kteří nemají možnost připojení přes internet, jsou výukové materiály poskytovány v listinné podobě. Zákonní zástupci kontaktují školu (třídního učitele, vyučujícího daného předmětu, atd) a domluví se na předání výukových materiálů.
- V případě, že se někdo z žáků potýká s osobními problémy, je v době nouzového stavu k dispozici telefonická pomoc školního psychologa.
Pravidla hodnocení v průběhu distanční výuky
- Hlavním cílem hodnocení musí být podpora učení žáků.
- O konkrétním způsobu zadání učiva, odevzdání učiva a hodnocení žáků, kteří se budou vzdělávat distančně, bude informovat žáky a jejich zákonné zástupce učitel daného předmětu.
- Při hodnocení bude zohledněna aktivní účast na distanční výuce a plnění zadané práce.
- U zadávaných úkolů je třeba ověřit správné pochopení, při vypracování se hodnotí:
- užívání správných postupů, míra splnění
- správnost – práce s chybou, případná ochota opravit a doplnit připomínkované nedostatky, nebo úkol zopakovat
- Přednostně bude využíváno formativní hodnocení, které bude žákům i jejich zákonným zástupcům poskytovat co nejpřesnější zpětnou vazbu nejen o kvalitě splnění zadání, ale i o dosaženém pokroku, upozorní na nedostatky a napoví cestu ke zlepšení.
Celé znění školního řádu ke stažení zde.